GISTRI, GIACOMO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.601
NA - Nord America 5.563
AS - Asia 3.047
SA - Sud America 273
OC - Oceania 104
AF - Africa 98
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 17.690
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.441
RU - Federazione Russa 2.865
IT - Italia 2.443
CN - Cina 1.177
SG - Singapore 715
FR - Francia 673
DE - Germania 599
UA - Ucraina 489
GB - Regno Unito 461
HK - Hong Kong 320
AT - Austria 227
BR - Brasile 194
NL - Olanda 152
TR - Turchia 137
VN - Vietnam 135
SE - Svezia 123
IN - India 116
FI - Finlandia 110
KR - Corea 106
AU - Australia 95
CA - Canada 91
IE - Irlanda 91
PL - Polonia 71
CZ - Repubblica Ceca 68
JP - Giappone 68
PH - Filippine 57
ES - Italia 50
TW - Taiwan 40
CH - Svizzera 39
ID - Indonesia 38
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 30
MX - Messico 28
PT - Portogallo 28
IR - Iran 27
ZA - Sudafrica 27
AR - Argentina 25
EG - Egitto 23
BD - Bangladesh 21
PE - Perù 17
BE - Belgio 16
MA - Marocco 13
MY - Malesia 13
RO - Romania 13
CO - Colombia 11
IL - Israele 11
LT - Lituania 11
CL - Cile 9
TN - Tunisia 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
DK - Danimarca 8
IQ - Iraq 8
KE - Kenya 7
MU - Mauritius 7
PK - Pakistan 7
EC - Ecuador 6
GR - Grecia 6
PY - Paraguay 6
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
NO - Norvegia 5
NZ - Nuova Zelanda 5
TH - Thailandia 5
DZ - Algeria 4
EU - Europa 4
LU - Lussemburgo 4
LV - Lettonia 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
VE - Venezuela 4
AZ - Azerbaigian 3
KW - Kuwait 3
LB - Libano 3
RS - Serbia 3
AL - Albania 2
BN - Brunei Darussalam 2
BY - Bielorussia 2
CY - Cipro 2
ET - Etiopia 2
LY - Libia 2
MR - Mauritania 2
NC - Nuova Caledonia 2
QA - Qatar 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
SY - Repubblica araba siriana 2
UZ - Uzbekistan 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
BH - Bahrain 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GD - Grenada 1
HN - Honduras 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LK - Sri Lanka 1
ME - Montenegro 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
NR - Nauru 1
OM - Oman 1
PS - Palestinian Territory 1
Totale 17.688
Città #
Moscow 754
Chandler 483
Jacksonville 410
Ashburn 391
Fairfield 381
Singapore 334
Woodbridge 315
Milan 275
Dearborn 223
Beijing 201
Guangzhou 198
Houston 198
Rome 196
Vienna 191
Ann Arbor 188
Wilmington 182
New York 175
Hong Kong 170
Boardman 150
Seattle 137
Los Angeles 120
Macerata 118
Shanghai 114
Cambridge 102
Dublin 85
London 85
Istanbul 81
Chicago 75
Lawrence 73
Nanjing 73
Princeton 73
Seoul 69
The Dalles 62
Brooklyn 61
Dallas 60
Buffalo 57
Tokyo 55
Inglewood 52
Naples 51
Florence 50
Bologna 49
Helsinki 47
Paris 47
Augusta 46
Verona 45
Amsterdam 42
Redwood City 42
Shenyang 39
Hefei 38
Kunming 38
Nuremberg 38
Brisbane 37
Ho Chi Minh City 37
Santa Clara 33
Warsaw 32
São Paulo 31
Bratislava 30
Council Bluffs 30
Hanoi 29
Kraków 29
Turin 29
Stockholm 28
Jinan 27
Ankara 26
Montreal 26
Ningbo 26
Salerno 26
Toronto 25
Ancona 24
Scicli 24
Zhengzhou 23
Catania 22
Sydney 22
Berlin 20
Castel Mella 20
Genoa 20
Nanchang 20
Modena 19
Pesaro 19
Bari 18
Newcastle upon Tyne 18
San Diego 18
Hamburg 17
Johannesburg 17
Kocaeli 17
Osimo 17
Palermo 17
Poplar 17
Taizhou 17
Tianjin 17
Jersey City 16
Rotterdam 16
Senigallia 16
Vicenza 16
Bergamo 15
Chennai 15
Lima 15
Manchester 15
Orem 15
Denver 14
Totale 8.616
Nome #
How Emotions drives Donations: A systematic literature review on emotional charity advertising 1.380
Reputazione Aziendale e Crisis Management. Una prospettiva accademica e professionale 601
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: evidences from the Barilla case 377
The interaction effect between brand identification and personal crisis relevance on consumers’ emotional reactions to a fashion brand crisis 340
Attitudes and related perceptions about product placement: a comparison of Finland, Italy and the United States 339
Does the perception of incongruence hurt more? Customers’ responses to CSR crises affecting the main reputation dimension of a company 336
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 334
Le scelte dei consumatori e le conseguenze per le marche 330
L'impatto della brand crisis sulla clientela e l'effetto della fedeltà alla marca 320
Consumers’ responses to ethical brand crises on social media platforms 312
THE EFFECTS OF BRAND LOYALTY ON THE EMOTIONAL REACTIONS TO A LUXURY BRAND CRISIS: THE MONCLER CASE 311
Consumption practices of counterfeit luxury goods in the Italian context 296
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 286
EXPLORING THE PALM OIL CRISIS THROUGH THE LENS OF DIFFERENT SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF FACEBOOK, YOUTUBE AND TWITTER CONTENTS 276
Grottini Lab: I KPI nel Retail marketing e la loro evoluzione in seguito all'introduzione dell'intelligenza artificiale 269
Brand Dislike: Representing the Negative Side of Consumer Preferences 268
When counterfeits raise the appeal of luxury brands 259
L’EFFETTO DELL’INCONGRUENZA FRA REPUTAZIONE E EVENTO CRITICO SULL'EFFICACIA DELLE STRATEGIE DI RISPOSTA ALLA CRISI 258
Legitimacy struggles in palm oil controversies: An institutional perspective 258
Il product placement cinematografico. Una forma di comunicazione tra impresa e cultura 251
Fostering student entrepreneurial skills in SSHS. The case of “Impresa in Aula" 229
Obsolescenza programmata e relazione con il brand: un’analisi delle reazioni dei consumatori al caso apple 226
Falso Prada o Carpisa? Un approfondimento empirico suglieffetti della contraffazione sui marchi di lusso e non 221
The role of brand awareness and product involvement on choice and recall in the context of product placement 215
What is the Harm in Fake Luxury Brands? Moving Beyond the Conventional Wisdom 213
The Brand Dislike Construct: Scale Development and Application to Actual Brands 205
Consumers’ perceptions and attitudes toward product placements: exploring similarities and differences between Finland and the United States 205
Brand dislike: evidence from qualitative research and scale development 201
E' contraffatto? Allora è di lusso! Gli effetti della contraffazionesull’introduzione di un nuovo marchio di abbigliamento di lusso nel mercato italiano 201
L’effetto del prime sull’efficacia del product placement cinematografico 198
Social Media and Consumers’ Reactions to Brand Crisis: The Case of Barilla 196
Marche alla ribalta. Il product placement cinematografico in Italia e la sua gestione manageriale 195
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 190
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 190
Crisis communications and consumers’ responses: The role of the need of cognitive closure 183
Crisis Communication ed Etica del Marketing: il Ruolo del Pubblico nei Social Media 181
L’efficacia dell’anticipazione dell’inserimento all’interno di una strategia integrata di product placement cinematografico 178
Consumption symbols at the cinema: Italian masters’ movies (1945-1975) 176
“Going to vending is an archetypal situation, as camera café”: an exploratory qualitative analysis on vending machine users’ behavior 174
The effect of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 174
L'impatto della crisi del brand sui clienti attuali e potenziali 174
Il consumo di vino e la ricerca di autenticità 174
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 174
Exploring food ‘localness’: A definition from local food activists 174
Positive effects of counterfeiting on luxury goods: an empirical exploration with consumers 173
Consumers, Counterfeiters, and Luxury Goods 173
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 172
Crisis congruence and corporate reputation: the moderating role of product involvement. 171
What happens to customers when a crisis hits the core dimension of corporate reputation? The role of the perception of congruence versus incongruence 171
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 170
La valutazione negativa di un inserimento da parte dello spettatore. Un’indagine esplorativa nell'ambito del product placement cinematografico 168
Bando di Ateneo per il finanziamento di “Costellazioni Collaborative di Ricerca” (CCR) | Università di Macerata. Titolo del progetto: Thinking in Opposites to improve Creativity (TOC): A challenging hypothesis for Cognitive Sciences and AI. 167
The Elaboration of Ethical Brand Crises on Social Media 166
“Un’analisi esplorativa sulle pratiche di consumo dei prodotti contraffatti” 164
Product placement specifici e generici: impatto sull’audience e implicazioni per la costruzione delle politiche di branding 164
Gli effetti della percezione del valore del lusso sull’acquisto dei prodotti contraffatti 164
Gli effetti della contraffazione sui fashion brand originali: un’indagine empirica 161
Un film può essere considerato come una vetrina in allestimento? 154
Product placements in movies: the point of view of the consumer 154
How digital technologies reshape marketing: evidence from a qualitative investigation 154
Le marche sgradite: l’altra faccia delle preferenze del consumatore. Costruzione e validazione di una scala di misurazione 153
Dopo il d.lgs. 97/2016: disciplina, adempimenti e limiti della trasparenza amministrativa 153
The effects of luxury conceptualization on counterfeit possession: an empirical exploration with consumers 149
Il consumatore e i prodotti contraffatti: un’indagine esplorativa sul processo d’acquisto e le pratiche di consumo 144
Gli effetti della contraffazione sui brand originali: un’analisi dell’effetto di sostituzione nel contesto degli accessori di moda 141
La blockchain per le PMI artigiane del Made in Italy. Il caso della Savio Firmino 139
L’opportunità di elaborare il messaggio nel contesto del product placement cinematografico 136
Wine consumption practices and meanings as depicted in Italian TV fiction 128
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 127
Towards a better understanding of practitioners’ ideas about product placement: an empirical analysis in the Italian context 122
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 119
Priming Movie Product Placements: New Insights from a Cross-National Case Study 116
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 114
The Second Life of Food: When Social Marketing Bridges Solidarity and Waste Prevention. The Case of the Italian Food Bank 108
Enhancing Transparency in Mobile App Privacy Notices: the Impact of Content and Format on User Perceptions 105
How Communicating about the Privacy Notice Impacts Trust. The Role of Clarity and Transparency 104
Boosting Transparency with Communications in Support of Privacy Notices: The Role of Content and Format 104
Beyond convenience, toward technology: a qualitative study on consumer behavior emerging trends in vending machines 102
Promoting healthy or preventing unhealthy? An experimental investigation in the context of food products sold through smart vending machines 102
L’effetto dell’incongruenza fra reputazione e evento critico sull'efficacia delle strategie di risposta alla crisi 92
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 89
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 88
Negative relationships in the interactions between consumers and smart objects 76
null 73
Matching moods between image and text: an investigation of the interplay of emotional valence in NPOs’ social media posts 72
null 71
La grappa e il suo marketing 69
Does the end justify the means? The persuasive power of emotions in charity advertising: a systematic literature review 64
Snack dilemma: How vending machines influence choice of virtue and vice foods 64
Communicating in Support of Privacy Notices. The Fundamental Role of Content and Format 60
Transparency in mobile apps for value co‑creation: how privacy notice communications shape user perception 42
null 38
The Impact of Privacy Communication Formats on Data Disclosure and AI App Adoption 18
Seen Together: How the Visual Co-Presence of Helpers and Victims Affects Social Media Engagement 11
Totale 17.987
Categoria #
all - tutte 66.442
article - articoli 20.281
book - libri 3.130
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 26.775
Totale 116.628


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021858 0 0 0 0 0 188 65 153 77 202 119 54
2021/2022675 44 98 16 41 35 75 67 49 49 54 102 45
2022/20231.453 218 72 40 169 136 108 62 148 258 70 107 65
2023/20241.727 129 47 116 101 44 226 155 291 92 188 192 146
2024/20254.436 176 188 299 399 282 214 549 397 368 1.072 290 202
2025/20263.880 317 599 1.278 630 806 250 0 0 0 0 0 0
Totale 17.987