GISTRI, GIACOMO
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.225
EU - Europa 3.682
AS - Asia 1.110
OC - Oceania 26
AF - Africa 17
SA - Sud America 12
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 9.076
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.203
IT - Italia 1.486
CN - Cina 759
UA - Ucraina 485
FR - Francia 408
DE - Germania 407
GB - Regno Unito 262
AT - Austria 163
HK - Hong Kong 143
FI - Finlandia 93
SE - Svezia 93
IN - India 67
CZ - Repubblica Ceca 60
IE - Irlanda 53
PL - Polonia 34
NL - Olanda 29
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 27
IR - Iran 25
AU - Australia 24
PH - Filippine 20
TR - Turchia 20
CA - Canada 19
ES - Italia 19
RU - Federazione Russa 18
KR - Corea 16
SG - Singapore 13
VN - Vietnam 13
BE - Belgio 12
CH - Svizzera 10
PT - Portogallo 8
MU - Mauritius 7
CO - Colombia 6
IL - Israele 6
RO - Romania 6
TN - Tunisia 6
JP - Giappone 5
BR - Brasile 4
EU - Europa 4
ID - Indonesia 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
MY - Malesia 4
MX - Messico 3
NO - Norvegia 3
PK - Pakistan 3
TW - Taiwan 3
LT - Lituania 2
NC - Nuova Caledonia 2
SI - Slovenia 2
AR - Argentina 1
BD - Bangladesh 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
DZ - Algeria 1
EG - Egitto 1
GR - Grecia 1
KE - Kenya 1
LB - Libano 1
PE - Perù 1
SA - Arabia Saudita 1
TH - Thailandia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 9.076
Città #
Chandler 483
Jacksonville 410
Fairfield 381
Woodbridge 315
Dearborn 223
Houston 187
Ann Arbor 184
Wilmington 182
Ashburn 181
Guangzhou 180
Vienna 160
Milan 159
New York 139
Seattle 130
Macerata 116
Cambridge 102
Beijing 88
Rome 86
Shanghai 86
Lawrence 73
Princeton 73
Nanjing 69
London 68
Boardman 58
Inglewood 52
Dublin 49
Chicago 48
Brooklyn 45
Augusta 42
Redwood City 42
Helsinki 38
Kunming 38
Shenyang 38
Hefei 37
Verona 35
Kraków 29
Paris 29
Bratislava 27
Ningbo 26
Salerno 26
Jinan 25
Scicli 24
Florence 22
Zhengzhou 22
Castel Mella 20
Nanchang 20
Bologna 18
Pesaro 18
San Diego 18
Catania 17
Kocaeli 17
Modena 17
Taizhou 17
Ancona 16
Jersey City 16
Brisbane 15
Tianjin 14
Bari 13
Henderson 13
Dong Ket 12
Naples 11
San Severino Marche 11
Davao City 10
Des Moines 10
Palermo 10
Toronto 10
Ardabil 9
Brussels 9
Monterubbiano 9
Rotterdam 9
San Mateo 9
Amsterdam 8
Auburn Hills 8
Borås 8
Bremen 8
Hebei 8
Jiaxing 8
Madrid 8
Pforzheim 8
Prato 8
Stanley 8
Turin 8
Venice 8
Vigevano 8
Genoa 7
Milazzo 7
Napoli 7
Norwalk 7
Wuhan 7
Cagliari 6
Fuzhou 6
Hong Kong 6
Padova 6
Parma 6
Pedaso 6
Phoenix 6
Pune 6
Reggio Calabria 6
Seoul 6
Speyer 6
Totale 5.400
Nome #
Reputazione Aziendale e Crisis Management. Una prospettiva accademica e professionale 329
How Emotions drives Donations: A systematic literature review on emotional charity advertising 299
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: evidences from the Barilla case 296
Attitudes and related perceptions about product placement: a comparison of Finland, Italy and the United States 243
The interaction effect between brand identification and personal crisis relevance on consumers’ emotional reactions to a fashion brand crisis 243
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 241
THE EFFECTS OF BRAND LOYALTY ON THE EMOTIONAL REACTIONS TO A LUXURY BRAND CRISIS: THE MONCLER CASE 236
L'impatto della brand crisis sulla clientela e l'effetto della fedeltà alla marca 224
Does the perception of incongruence hurt more? Customers’ responses to CSR crises affecting the main reputation dimension of a company 222
Consumers’ responses to ethical brand crises on social media platforms 219
EXPLORING THE PALM OIL CRISIS THROUGH THE LENS OF DIFFERENT SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF FACEBOOK, YOUTUBE AND TWITTER CONTENTS 200
Consumption practices of counterfeit luxury goods in the Italian context 196
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 190
When counterfeits raise the appeal of luxury brands 180
Il product placement cinematografico. Una forma di comunicazione tra impresa e cultura 176
L’EFFETTO DELL’INCONGRUENZA FRA REPUTAZIONE E EVENTO CRITICO SULL'EFFICACIA DELLE STRATEGIE DI RISPOSTA ALLA CRISI 168
Legitimacy struggles in palm oil controversies: An institutional perspective 166
What is the Harm in Fake Luxury Brands? Moving Beyond the Conventional Wisdom 162
The role of brand awareness and product involvement on choice and recall in the context of product placement 161
Social Media and Consumers’ Reactions to Brand Crisis: The Case of Barilla 136
The Brand Dislike Construct: Scale Development and Application to Actual Brands 134
Brand Dislike: Representing the Negative Side of Consumer Preferences 123
Positive effects of counterfeiting on luxury goods: an empirical exploration with consumers 122
Marche alla ribalta. Il product placement cinematografico in Italia e la sua gestione manageriale 121
Falso Prada o Carpisa? Un approfondimento empirico suglieffetti della contraffazione sui marchi di lusso e non 121
Le scelte dei consumatori e le conseguenze per le marche 121
What happens to customers when a crisis hits the core dimension of corporate reputation? The role of the perception of congruence versus incongruence 121
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 119
L’effetto del prime sull’efficacia del product placement cinematografico 118
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 117
Fostering student entrepreneurial skills in SSHS. The case of “Impresa in Aula" 117
Brand dislike: evidence from qualitative research and scale development 113
L’efficacia dell’anticipazione dell’inserimento all’interno di una strategia integrata di product placement cinematografico 112
L'impatto della crisi del brand sui clienti attuali e potenziali 112
The effect of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 111
Consumers’ perceptions and attitudes toward product placements: exploring similarities and differences between Finland and the United States 110
Gli effetti della contraffazione sui fashion brand originali: un’indagine empirica 106
Le marche sgradite: l’altra faccia delle preferenze del consumatore. Costruzione e validazione di una scala di misurazione 106
The Elaboration of Ethical Brand Crises on Social Media 103
The effects of luxury conceptualization on counterfeit possession: an empirical exploration with consumers 102
E' contraffatto? Allora è di lusso! Gli effetti della contraffazionesull’introduzione di un nuovo marchio di abbigliamento di lusso nel mercato italiano 100
La valutazione negativa di un inserimento da parte dello spettatore. Un’indagine esplorativa nell'ambito del product placement cinematografico 100
Product placement specifici e generici: impatto sull’audience e implicazioni per la costruzione delle politiche di branding 99
Product placements in movies: the point of view of the consumer 99
Crisis communications and consumers’ responses: The role of the need of cognitive closure 95
“Un’analisi esplorativa sulle pratiche di consumo dei prodotti contraffatti” 93
Un film può essere considerato come una vetrina in allestimento? 92
Gli effetti della percezione del valore del lusso sull’acquisto dei prodotti contraffatti 91
Il consumo di vino e la ricerca di autenticità 90
Consumption symbols at the cinema: Italian masters’ movies (1945-1975) 87
Il consumatore e i prodotti contraffatti: un’indagine esplorativa sul processo d’acquisto e le pratiche di consumo 87
Crisis congruence and corporate reputation: the moderating role of product involvement. 87
Crisis Communication ed Etica del Marketing: il Ruolo del Pubblico nei Social Media 81
Wine consumption practices and meanings as depicted in Italian TV fiction 81
Obsolescenza programmata e relazione con il brand: un’analisi delle reazioni dei consumatori al caso apple 79
L’opportunità di elaborare il messaggio nel contesto del product placement cinematografico 78
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 78
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 77
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 74
Gli effetti della contraffazione sui brand originali: un’analisi dell’effetto di sostituzione nel contesto degli accessori di moda 73
null 73
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 71
null 71
Dopo il d.lgs. 97/2016: disciplina, adempimenti e limiti della trasparenza amministrativa 71
Exploring food ‘localness’: A definition from local food activists 71
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 70
GROTTINI LAB: I KPI NEL RETAIL MARKETING E LA LORO EVOLUZIONE IN SEGUITO ALLʼINTRODUZIONE DELLʼINTELLIGENZA ARTIFICIALE 60
Consumers, Counterfeiters, and Luxury Goods 58
L’effetto dell’incongruenza fra reputazione e evento critico sull'efficacia delle strategie di risposta alla crisi 54
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 50
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 50
Priming Movie Product Placements: New Insights from a Cross-National Case Study 49
Towards a better understanding of practitioners’ ideas about product placement: an empirical analysis in the Italian context 40
null 38
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 30
“Going to vending is an archetypal situation, as camera café”: an exploratory qualitative analysis on vending machine users’ behavior 25
How digital technologies reshape marketing: evidence from a qualitative investigation 24
Negative relationships in the interactions between consumers and smart objects 22
Promoting healthy or preventing unhealthy? An experimental investigation in the context of food products sold through smart vending machines 20
The Second Life of Food: When Social Marketing Bridges Solidarity and Waste Prevention. The Case of the Italian Food Bank 19
La grappa e il suo marketing 11
Totale 9.314
Categoria #
all - tutte 33.463
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Totale 60.835


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019509 0 0 0 0 0 0 0 0 0 133 82 294
2019/20202.030 96 92 108 533 132 394 203 167 91 150 49 15
2020/20211.313 119 78 88 101 69 188 65 153 77 202 119 54
2021/2022675 44 98 16 41 35 75 67 49 49 54 102 45
2022/20231.453 218 72 40 169 136 108 62 148 258 70 107 65
2023/20241.370 129 47 116 101 44 226 155 291 92 169 0 0
Totale 9.314