GISTRI, GIACOMO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.719
NA - Nord America 4.441
AS - Asia 1.651
OC - Oceania 68
AF - Africa 32
SA - Sud America 31
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 10.946
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.403
IT - Italia 1.917
CN - Cina 892
FR - Francia 497
UA - Ucraina 485
DE - Germania 474
GB - Regno Unito 338
RU - Federazione Russa 246
SG - Singapore 195
AT - Austria 173
HK - Hong Kong 154
FI - Finlandia 103
SE - Svezia 99
TR - Turchia 98
NL - Olanda 77
IN - India 73
IE - Irlanda 70
CZ - Repubblica Ceca 66
AU - Australia 62
JP - Giappone 45
PL - Polonia 39
PH - Filippine 38
CA - Canada 34
KR - Corea 34
CH - Svizzera 32
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 30
IR - Iran 27
ES - Italia 23
TW - Taiwan 19
VN - Vietnam 14
BE - Belgio 13
RO - Romania 12
IL - Israele 11
PE - Perù 11
PT - Portogallo 10
BR - Brasile 9
EG - Egitto 8
MY - Malesia 8
ID - Indonesia 7
MU - Mauritius 7
TN - Tunisia 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
CO - Colombia 6
AR - Argentina 5
JO - Giordania 5
EU - Europa 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
NO - Norvegia 4
NZ - Nuova Zelanda 4
ZA - Sudafrica 4
BD - Bangladesh 3
KW - Kuwait 3
LT - Lituania 3
MX - Messico 3
PK - Pakistan 3
TH - Thailandia 3
AZ - Azerbaigian 2
CY - Cipro 2
ET - Etiopia 2
GR - Grecia 2
LV - Lettonia 2
LY - Libia 2
NC - Nuova Caledonia 2
SI - Slovenia 2
BY - Bielorussia 1
DK - Danimarca 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
IQ - Iraq 1
KE - Kenya 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
SA - Arabia Saudita 1
Totale 10.946
Città #
Chandler 483
Jacksonville 410
Fairfield 381
Woodbridge 315
Dearborn 223
Ashburn 211
Milan 206
Guangzhou 190
Houston 187
Ann Arbor 184
Wilmington 182
Vienna 166
Singapore 147
New York 139
Seattle 131
Rome 125
Macerata 116
Shanghai 108
Cambridge 102
Beijing 93
Istanbul 76
Lawrence 73
London 73
Princeton 73
Nanjing 72
Boardman 68
Chicago 64
Dublin 64
Inglewood 52
Brooklyn 45
Augusta 44
Helsinki 44
Redwood City 42
Verona 41
Kunming 38
Shenyang 38
Hefei 37
Tokyo 37
Florence 35
Paris 34
Brisbane 32
Bratislava 30
Kraków 29
Ningbo 26
Salerno 26
Jinan 25
Naples 25
Bologna 24
Scicli 24
Zhengzhou 23
Amsterdam 22
Castel Mella 20
Nanchang 20
Santa Clara 20
Catania 19
Pesaro 19
Ancona 18
San Diego 18
Turin 18
Bari 17
Genoa 17
Kocaeli 17
Modena 17
Taizhou 17
Jersey City 16
Senigallia 16
Vicenza 16
Hamburg 15
Los Angeles 14
Palermo 14
Rotterdam 14
Seoul 14
Tianjin 14
Davao City 13
Henderson 13
Jiaxing 13
San Severino Marche 13
Dong Ket 12
Toronto 12
Cologne 11
Lima 11
Sydney 11
Washington 11
Brussels 10
Des Moines 10
Madrid 10
Mainz 10
Nottingham 10
Taipei 10
Wuhan 10
Ardabil 9
Monterubbiano 9
Padova 9
San Mateo 9
Stockholm 9
Auburn Hills 8
Basel 8
Borås 8
Bremen 8
Brno 8
Totale 6.080
Nome #
How Emotions drives Donations: A systematic literature review on emotional charity advertising 783
Reputazione Aziendale e Crisis Management. Una prospettiva accademica e professionale 425
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: evidences from the Barilla case 321
Attitudes and related perceptions about product placement: a comparison of Finland, Italy and the United States 264
L'impatto della brand crisis sulla clientela e l'effetto della fedeltà alla marca 262
The interaction effect between brand identification and personal crisis relevance on consumers’ emotional reactions to a fashion brand crisis 260
THE EFFECTS OF BRAND LOYALTY ON THE EMOTIONAL REACTIONS TO A LUXURY BRAND CRISIS: THE MONCLER CASE 254
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 250
Does the perception of incongruence hurt more? Customers’ responses to CSR crises affecting the main reputation dimension of a company 231
Consumers’ responses to ethical brand crises on social media platforms 229
EXPLORING THE PALM OIL CRISIS THROUGH THE LENS OF DIFFERENT SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF FACEBOOK, YOUTUBE AND TWITTER CONTENTS 220
Consumption practices of counterfeit luxury goods in the Italian context 209
Le scelte dei consumatori e le conseguenze per le marche 199
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 198
Il product placement cinematografico. Una forma di comunicazione tra impresa e cultura 193
When counterfeits raise the appeal of luxury brands 193
L’EFFETTO DELL’INCONGRUENZA FRA REPUTAZIONE E EVENTO CRITICO SULL'EFFICACIA DELLE STRATEGIE DI RISPOSTA ALLA CRISI 191
Legitimacy struggles in palm oil controversies: An institutional perspective 175
What is the Harm in Fake Luxury Brands? Moving Beyond the Conventional Wisdom 173
The role of brand awareness and product involvement on choice and recall in the context of product placement 171
Falso Prada o Carpisa? Un approfondimento empirico suglieffetti della contraffazione sui marchi di lusso e non 151
Social Media and Consumers’ Reactions to Brand Crisis: The Case of Barilla 146
Brand Dislike: Representing the Negative Side of Consumer Preferences 145
The Brand Dislike Construct: Scale Development and Application to Actual Brands 144
GROTTINI LAB: I KPI NEL RETAIL MARKETING E LA LORO EVOLUZIONE IN SEGUITO ALLʼINTRODUZIONE DELLʼINTELLIGENZA ARTIFICIALE 142
L’effetto del prime sull’efficacia del product placement cinematografico 141
Marche alla ribalta. Il product placement cinematografico in Italia e la sua gestione manageriale 140
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 135
Positive effects of counterfeiting on luxury goods: an empirical exploration with consumers 132
L’efficacia dell’anticipazione dell’inserimento all’interno di una strategia integrata di product placement cinematografico 131
The effect of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 131
What happens to customers when a crisis hits the core dimension of corporate reputation? The role of the perception of congruence versus incongruence 131
Obsolescenza programmata e relazione con il brand: un’analisi delle reazioni dei consumatori al caso apple 130
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 128
Fostering student entrepreneurial skills in SSHS. The case of “Impresa in Aula" 128
L'impatto della crisi del brand sui clienti attuali e potenziali 124
Consumers’ perceptions and attitudes toward product placements: exploring similarities and differences between Finland and the United States 124
Brand dislike: evidence from qualitative research and scale development 123
E' contraffatto? Allora è di lusso! Gli effetti della contraffazionesull’introduzione di un nuovo marchio di abbigliamento di lusso nel mercato italiano 122
Gli effetti della contraffazione sui fashion brand originali: un’indagine empirica 116
Le marche sgradite: l’altra faccia delle preferenze del consumatore. Costruzione e validazione di una scala di misurazione 116
The Elaboration of Ethical Brand Crises on Social Media 116
The effects of luxury conceptualization on counterfeit possession: an empirical exploration with consumers 113
Product placement specifici e generici: impatto sull’audience e implicazioni per la costruzione delle politiche di branding 111
Product placements in movies: the point of view of the consumer 110
Un film può essere considerato come una vetrina in allestimento? 109
La valutazione negativa di un inserimento da parte dello spettatore. Un’indagine esplorativa nell'ambito del product placement cinematografico 109
Gli effetti della percezione del valore del lusso sull’acquisto dei prodotti contraffatti 108
Crisis communications and consumers’ responses: The role of the need of cognitive closure 107
Il consumo di vino e la ricerca di autenticità 105
“Un’analisi esplorativa sulle pratiche di consumo dei prodotti contraffatti” 102
Crisis congruence and corporate reputation: the moderating role of product involvement. 101
Crisis Communication ed Etica del Marketing: il Ruolo del Pubblico nei Social Media 101
Consumption symbols at the cinema: Italian masters’ movies (1945-1975) 100
Il consumatore e i prodotti contraffatti: un’indagine esplorativa sul processo d’acquisto e le pratiche di consumo 96
“Going to vending is an archetypal situation, as camera café”: an exploratory qualitative analysis on vending machine users’ behavior 92
Exploring food ‘localness’: A definition from local food activists 92
Wine consumption practices and meanings as depicted in Italian TV fiction 90
L’opportunità di elaborare il messaggio nel contesto del product placement cinematografico 87
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 87
Gli effetti della contraffazione sui brand originali: un’analisi dell’effetto di sostituzione nel contesto degli accessori di moda 86
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 85
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 84
Dopo il d.lgs. 97/2016: disciplina, adempimenti e limiti della trasparenza amministrativa 81
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 79
Consumers, Counterfeiters, and Luxury Goods 75
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 74
null 73
null 71
Priming Movie Product Placements: New Insights from a Cross-National Case Study 67
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 60
L’effetto dell’incongruenza fra reputazione e evento critico sull'efficacia delle strategie di risposta alla crisi 60
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 55
Towards a better understanding of practitioners’ ideas about product placement: an empirical analysis in the Italian context 48
How digital technologies reshape marketing: evidence from a qualitative investigation 39
Promoting healthy or preventing unhealthy? An experimental investigation in the context of food products sold through smart vending machines 38
null 38
The Second Life of Food: When Social Marketing Bridges Solidarity and Waste Prevention. The Case of the Italian Food Bank 35
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 34
Negative relationships in the interactions between consumers and smart objects 32
La blockchain per le PMI artigiane del Made in Italy. Il caso della Savio Firmino 30
La grappa e il suo marketing 20
null 8
Totale 11.189
Categoria #
all - tutte 44.293
article - articoli 14.539
book - libri 2.175
conference - conferenze 0
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other - altro 0
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selected - selezionate 0
volume - volumi 18.546
Totale 79.553


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.069 0 0 0 0 0 394 203 167 91 150 49 15
2020/20211.313 119 78 88 101 69 188 65 153 77 202 119 54
2021/2022675 44 98 16 41 35 75 67 49 49 54 102 45
2022/20231.453 218 72 40 169 136 108 62 148 258 70 107 65
2023/20241.727 129 47 116 101 44 226 155 291 92 188 192 146
2024/20251.518 176 188 299 399 282 174 0 0 0 0 0 0
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