GISTRI, GIACOMO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.559
NA - Nord America 5.454
AS - Asia 3.016
SA - Sud America 258
OC - Oceania 101
AF - Africa 93
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 17.485
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.345
RU - Federazione Russa 2.865
IT - Italia 2.430
CN - Cina 1.173
SG - Singapore 710
FR - Francia 671
DE - Germania 599
UA - Ucraina 487
GB - Regno Unito 455
HK - Hong Kong 318
AT - Austria 223
BR - Brasile 184
NL - Olanda 151
TR - Turchia 137
VN - Vietnam 134
SE - Svezia 121
IN - India 111
FI - Finlandia 110
KR - Corea 106
AU - Australia 92
IE - Irlanda 91
CA - Canada 84
CZ - Repubblica Ceca 68
JP - Giappone 68
PL - Polonia 68
PH - Filippine 57
ES - Italia 49
CH - Svizzera 39
TW - Taiwan 39
ID - Indonesia 38
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 30
IR - Iran 27
ZA - Sudafrica 26
AR - Argentina 24
MX - Messico 23
EG - Egitto 21
PT - Portogallo 21
BD - Bangladesh 18
PE - Perù 17
BE - Belgio 16
MY - Malesia 13
RO - Romania 13
MA - Marocco 12
IL - Israele 11
LT - Lituania 11
CO - Colombia 10
TN - Tunisia 9
AE - Emirati Arabi Uniti 8
DK - Danimarca 8
CL - Cile 7
MU - Mauritius 7
EC - Ecuador 6
GR - Grecia 6
KE - Kenya 6
PY - Paraguay 6
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
NO - Norvegia 5
NZ - Nuova Zelanda 5
PK - Pakistan 5
TH - Thailandia 5
DZ - Algeria 4
EU - Europa 4
IQ - Iraq 4
LU - Lussemburgo 4
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 4
AZ - Azerbaigian 3
KW - Kuwait 3
LB - Libano 3
LV - Lettonia 3
RS - Serbia 3
VE - Venezuela 3
AL - Albania 2
BN - Brunei Darussalam 2
BY - Bielorussia 2
CY - Cipro 2
ET - Etiopia 2
LY - Libia 2
MR - Mauritania 2
NC - Nuova Caledonia 2
QA - Qatar 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
UZ - Uzbekistan 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
BH - Bahrain 1
DO - Repubblica Dominicana 1
HN - Honduras 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
ME - Montenegro 1
NG - Nigeria 1
NP - Nepal 1
NR - Nauru 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TV - Tuvalu 1
UY - Uruguay 1
Totale 17.485
Città #
Moscow 754
Chandler 483
Jacksonville 410
Fairfield 381
Ashburn 371
Singapore 329
Woodbridge 315
Milan 275
Dearborn 223
Beijing 201
Guangzhou 198
Houston 196
Rome 193
Ann Arbor 188
Vienna 187
Wilmington 182
New York 170
Hong Kong 168
Boardman 150
Seattle 136
Macerata 118
Los Angeles 117
Shanghai 114
Cambridge 102
Dublin 85
London 84
Istanbul 81
Chicago 75
Lawrence 73
Nanjing 73
Princeton 73
Seoul 69
Brooklyn 61
Dallas 60
Buffalo 57
Tokyo 55
Inglewood 52
Naples 51
Florence 50
Bologna 49
Helsinki 47
Augusta 46
Paris 45
Verona 45
Amsterdam 42
Redwood City 42
Shenyang 39
Hefei 38
Kunming 38
Nuremberg 38
Ho Chi Minh City 37
Brisbane 34
Santa Clara 32
The Dalles 32
Bratislava 30
Hanoi 29
Kraków 29
Turin 29
Warsaw 29
Council Bluffs 28
São Paulo 28
Jinan 27
Ankara 26
Ningbo 26
Salerno 26
Stockholm 26
Toronto 25
Ancona 24
Scicli 24
Zhengzhou 23
Catania 22
Sydney 22
Montreal 21
Berlin 20
Castel Mella 20
Genoa 20
Nanchang 20
Modena 19
Pesaro 19
Bari 18
Newcastle upon Tyne 18
San Diego 18
Hamburg 17
Kocaeli 17
Osimo 17
Palermo 17
Taizhou 17
Tianjin 17
Jersey City 16
Johannesburg 16
Poplar 16
Rotterdam 16
Senigallia 16
Vicenza 16
Bergamo 15
Lima 15
Manchester 15
Madrid 14
Padova 14
Venice 14
Totale 8.515
Nome #
How Emotions drives Donations: A systematic literature review on emotional charity advertising 1.358
Reputazione Aziendale e Crisis Management. Una prospettiva accademica e professionale 598
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: evidences from the Barilla case 371
Attitudes and related perceptions about product placement: a comparison of Finland, Italy and the United States 338
The interaction effect between brand identification and personal crisis relevance on consumers’ emotional reactions to a fashion brand crisis 338
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 334
Does the perception of incongruence hurt more? Customers’ responses to CSR crises affecting the main reputation dimension of a company 334
Le scelte dei consumatori e le conseguenze per le marche 329
L'impatto della brand crisis sulla clientela e l'effetto della fedeltà alla marca 318
THE EFFECTS OF BRAND LOYALTY ON THE EMOTIONAL REACTIONS TO A LUXURY BRAND CRISIS: THE MONCLER CASE 309
Consumers’ responses to ethical brand crises on social media platforms 309
Consumption practices of counterfeit luxury goods in the Italian context 294
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 283
EXPLORING THE PALM OIL CRISIS THROUGH THE LENS OF DIFFERENT SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS OF FACEBOOK, YOUTUBE AND TWITTER CONTENTS 275
Brand Dislike: Representing the Negative Side of Consumer Preferences 266
Grottini Lab: I KPI nel Retail marketing e la loro evoluzione in seguito all'introduzione dell'intelligenza artificiale 264
When counterfeits raise the appeal of luxury brands 257
L’EFFETTO DELL’INCONGRUENZA FRA REPUTAZIONE E EVENTO CRITICO SULL'EFFICACIA DELLE STRATEGIE DI RISPOSTA ALLA CRISI 257
Legitimacy struggles in palm oil controversies: An institutional perspective 256
Il product placement cinematografico. Una forma di comunicazione tra impresa e cultura 243
Fostering student entrepreneurial skills in SSHS. The case of “Impresa in Aula" 227
Obsolescenza programmata e relazione con il brand: un’analisi delle reazioni dei consumatori al caso apple 226
Falso Prada o Carpisa? Un approfondimento empirico suglieffetti della contraffazione sui marchi di lusso e non 219
What is the Harm in Fake Luxury Brands? Moving Beyond the Conventional Wisdom 213
The role of brand awareness and product involvement on choice and recall in the context of product placement 212
Consumers’ perceptions and attitudes toward product placements: exploring similarities and differences between Finland and the United States 204
The Brand Dislike Construct: Scale Development and Application to Actual Brands 202
Brand dislike: evidence from qualitative research and scale development 200
E' contraffatto? Allora è di lusso! Gli effetti della contraffazionesull’introduzione di un nuovo marchio di abbigliamento di lusso nel mercato italiano 200
L’effetto del prime sull’efficacia del product placement cinematografico 197
Social Media and Consumers’ Reactions to Brand Crisis: The Case of Barilla 195
Marche alla ribalta. Il product placement cinematografico in Italia e la sua gestione manageriale 194
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 188
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 183
Crisis communications and consumers’ responses: The role of the need of cognitive closure 182
Crisis Communication ed Etica del Marketing: il Ruolo del Pubblico nei Social Media 181
L’efficacia dell’anticipazione dell’inserimento all’interno di una strategia integrata di product placement cinematografico 178
Consumption symbols at the cinema: Italian masters’ movies (1945-1975) 172
Positive effects of counterfeiting on luxury goods: an empirical exploration with consumers 172
Consumers, Counterfeiters, and Luxury Goods 172
Exploring food ‘localness’: A definition from local food activists 172
“Going to vending is an archetypal situation, as camera café”: an exploratory qualitative analysis on vending machine users’ behavior 171
The effect of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 171
L'impatto della crisi del brand sui clienti attuali e potenziali 171
Il consumo di vino e la ricerca di autenticità 171
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 171
What happens to customers when a crisis hits the core dimension of corporate reputation? The role of the perception of congruence versus incongruence 170
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 170
Crisis congruence and corporate reputation: the moderating role of product involvement. 169
Bando di Ateneo per il finanziamento di “Costellazioni Collaborative di Ricerca” (CCR) | Università di Macerata. Titolo del progetto: Thinking in Opposites to improve Creativity (TOC): A challenging hypothesis for Cognitive Sciences and AI. 166
La valutazione negativa di un inserimento da parte dello spettatore. Un’indagine esplorativa nell'ambito del product placement cinematografico 164
The Elaboration of Ethical Brand Crises on Social Media 164
Product placement specifici e generici: impatto sull’audience e implicazioni per la costruzione delle politiche di branding 163
Gli effetti della percezione del valore del lusso sull’acquisto dei prodotti contraffatti 163
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 162
Gli effetti della contraffazione sui fashion brand originali: un’indagine empirica 160
“Un’analisi esplorativa sulle pratiche di consumo dei prodotti contraffatti” 159
Le marche sgradite: l’altra faccia delle preferenze del consumatore. Costruzione e validazione di una scala di misurazione 153
Un film può essere considerato come una vetrina in allestimento? 153
Dopo il d.lgs. 97/2016: disciplina, adempimenti e limiti della trasparenza amministrativa 153
Product placements in movies: the point of view of the consumer 152
How digital technologies reshape marketing: evidence from a qualitative investigation 151
The effects of luxury conceptualization on counterfeit possession: an empirical exploration with consumers 147
Il consumatore e i prodotti contraffatti: un’indagine esplorativa sul processo d’acquisto e le pratiche di consumo 143
Gli effetti della contraffazione sui brand originali: un’analisi dell’effetto di sostituzione nel contesto degli accessori di moda 139
La blockchain per le PMI artigiane del Made in Italy. Il caso della Savio Firmino 138
L’opportunità di elaborare il messaggio nel contesto del product placement cinematografico 135
La contraffazione nel mercato del lusso: minaccia o opportunità? 127
Wine consumption practices and meanings as depicted in Italian TV fiction 127
Towards a better understanding of practitioners’ ideas about product placement: an empirical analysis in the Italian context 121
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 119
Priming Movie Product Placements: New Insights from a Cross-National Case Study 116
Megamarketing and sustainability in contested markets: a longitudinal analisys of media discourses about palm oil 112
The Second Life of Food: When Social Marketing Bridges Solidarity and Waste Prevention. The Case of the Italian Food Bank 106
Enhancing Transparency in Mobile App Privacy Notices: the Impact of Content and Format on User Perceptions 104
How Communicating about the Privacy Notice Impacts Trust. The Role of Clarity and Transparency 103
Boosting Transparency with Communications in Support of Privacy Notices: The Role of Content and Format 101
Promoting healthy or preventing unhealthy? An experimental investigation in the context of food products sold through smart vending machines 99
Beyond convenience, toward technology: a qualitative study on consumer behavior emerging trends in vending machines 93
L’effetto dell’incongruenza fra reputazione e evento critico sull'efficacia delle strategie di risposta alla crisi 92
SUSTRURAL: la sostenibilità del Place branding e la governance delle aree rurali 89
The effects of social media on brand attitude and WOM during a brand crisis: the case of Barilla 88
null 73
Negative relationships in the interactions between consumers and smart objects 73
null 71
Matching moods between image and text: an investigation of the interplay of emotional valence in NPOs’ social media posts 70
La grappa e il suo marketing 67
Does the end justify the means? The persuasive power of emotions in charity advertising: a systematic literature review 62
Snack dilemma: How vending machines influence choice of virtue and vice foods 61
Communicating in Support of Privacy Notices. The Fundamental Role of Content and Format 57
Transparency in mobile apps for value co‑creation: how privacy notice communications shape user perception 40
null 38
The Impact of Privacy Communication Formats on Data Disclosure and AI App Adoption 11
Seen Together: How the Visual Co-Presence of Helpers and Victims Affects Social Media Engagement 10
Totale 17.779
Categoria #
all - tutte 65.591
article - articoli 20.045
book - libri 3.086
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curatela - curatele 0
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patent - brevetti 0
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Totale 115.201


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2020/2021858 0 0 0 0 0 188 65 153 77 202 119 54
2021/2022675 44 98 16 41 35 75 67 49 49 54 102 45
2022/20231.453 218 72 40 169 136 108 62 148 258 70 107 65
2023/20241.727 129 47 116 101 44 226 155 291 92 188 192 146
2024/20254.436 176 188 299 399 282 214 549 397 368 1.072 290 202
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