Sfoglia per Autore
La teoria dell’oggettivazione e la teoria delle situazioni didattiche: un esempio di confronto tra teorie in didattica della matematica
2020-01-01 Asenova, G; D’Amore, B; Fandiño Pinilla, Mi; Iori, M; Santi, G
Teachers’ perspectives on the intertwining of tangible and digital modes of activity with a drawing robot for geometry
2020-01-01 Baccaglini-Frank, A. E.; Santi, G.; Del Zozzo, A.; Frank, E.
Analysis of some aspects regarding the theory of objectification
2020-01-01 Asenova, M.; D'Amore, B.; Fandiño Pinilla, M. I.; Iori, M.; Santi, G.
Can Formative Assessment Practices Appear Spontaneously during Long-Distance Learning?
2021-01-01 Bolondi, G.; Del Zozzo, A.; Ferretti, F.; Garzetti, M.; Santi, G.
Mediterranean Journal for Mathematics Eucation
2021-01-01 Santi, G.
I numeri. Matematica, storia, giochi e curiosità, per una didattica corretta ed efficace
2021-01-01 D'Amore, B.; Asenova, M.; Del Zozzo, A.; Fandiño Pinilla, M. I.; Iori, M.; Nicosia, G. G.; Santi, G.
Teaching and Learning of Geometry as a process of Objectification: conditions and obstacles to argumentation and proof. The role of natural language, specific language, and figures
2021-01-01 D'Amore, B.; Santi, G.
Introduzione al Calculus e all’Analisi nella scuola secondaria: criticità e possibilità emerse da uno studio empirico sugli intervalli condotto con lenti semiotiche
2021-01-01 Branchetti, L.; Santi, G.
Neurotrain
2021-01-01 Basso, D.; Caprara, B.; Santi, G.
Il bambino eroico: Alcune riflessioni sull’apprendimento nella didattica della matematica per la prima infanzia
2021-01-01 Santi, G.
Large Scale Assessment (LSA): a tool for mathematics education research.
2021-01-01 Santi, G.; Bolondi, G.; Ferretti, F.
Assessment Practices and Beliefs: Teachers’ Perspectives on Assessment during Long Distance Learning
2021-01-01 Ferretti, F; Santi, G; Del Zozzo, A; Garzetti, M; Bolondi, G
Learning Mathematics in an Inclusive and Open Environment. An Interdisciplinary Approach
2021-01-01 Demo, H; Garzetti, M; Santi, G; Tarini, G
Learning as a critical encounter with the other: Prospective teachers conversing with the history of mathematics
2022-01-01 Radford, L.; Santi, G.
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers’ specialized knowledge
2022-01-01 Ferretti, F.; Martignone, F.; Santi, G.
Interpreting difficulties in the learning of algebraic inequalities, as an emerging macrophenomenon in Large scale Assessment.
2022-01-01 Ferretti, F.; Santi, G.; Bolondi, G.
Verso una didattica inclusiva della matematica per la scuola secondaria di primo grado
2022-01-01 Demo, H.; Garetti, M.; Santi, G.; Tarini, G.
Recensione del libro: Fandiño Pinilla, M. I. (2020). Diversi aspetti che definiscono l’apprendimento e la valutazione in matematica. Pitagora. Didattica della matematica. Didattica della Matematica. Dalla ricerca alle attività d’aula
2022-01-01 Santi, G.
The interplay between theory and practice in the development of a model for inclusive mathematics education
2022-01-01 Garzetti, M.; Santi, G.; Demo, H.; Tarini, G.
A dialogue between mathematics education and special education: ethics, inclusion and differentiation for all
2022-01-01 Santi, G.; Garzetti, M.; Demo, H.; Tarini, G.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile