Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostra risultati da 41 a 60 di 63
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
La teoria dell’oggettivazione e la teoria delle situazioni didattiche: un esempio di confronto tra teorie in didattica della matematica 1-gen-2020 Asenova, G; D’Amore, B; Fandiño Pinilla, Mi; Iori, M; Santi, G Asenova_TOTS_2020.pdf
Teachers’ perspectives on the intertwining of tangible and digital modes of activity with a drawing robot for geometry 1-gen-2020 Baccaglini-Frank, A. E.; Santi, G.; Del Zozzo, A.; Frank, E. Baccaglini-Frank_IntertwiningGGBOT_ 2020.pdf
Analysis of some aspects regarding the theory of objectification 1-gen-2020 Asenova, M.; D'Amore, B.; Fandiño Pinilla, M. I.; Iori, M.; Santi, G. Asenova_TO_2020.pdf
Can Formative Assessment Practices Appear Spontaneously during Long-Distance Learning? 1-gen-2021 Bolondi, G.; Del Zozzo, A.; Ferretti, F.; Garzetti, M.; Santi, G. Bolondi_digitalassessment_2021.pdf
Mediterranean Journal for Mathematics Eucation 1-gen-2021 Santi, G. -
I numeri. Matematica, storia, giochi e curiosità, per una didattica corretta ed efficace 1-gen-2021 D'Amore, B.; Asenova, M.; Del Zozzo, A.; Fandiño Pinilla, M. I.; Iori, M.; Nicosia, G. G.; Santi, G. D'Amore_Numeriestratto_2021.pdf
Teaching and Learning of Geometry as a process of Objectification: conditions and obstacles to argumentation and proof. The role of natural language, specific language, and figures 1-gen-2021 D'Amore, B.; Santi, G. D'Amore_GeometryLanguage_2021.pdf
Introduzione al Calculus e all’Analisi nella scuola secondaria: criticità e possibilità emerse da uno studio empirico sugli intervalli condotto con lenti semiotiche 1-gen-2021 Branchetti, L.; Santi, G. BRanchetti_Calculus_2021.pdf
Neurotrain 1-gen-2021 Basso, D.; Caprara, B.; Santi, G. IPN135_Zamarian-IMED.PDF
Il bambino eroico: Alcune riflessioni sull’apprendimento nella didattica della matematica per la prima infanzia 1-gen-2021 Santi, G. Santi_TraduzioneradfordIcM_2021.pdf
Large Scale Assessment (LSA): a tool for mathematics education research. 1-gen-2021 Santi, G.; Bolondi, G.; Ferretti, F. SAnti_invalsimethodology_2021.pdf
Assessment Practices and Beliefs: Teachers’ Perspectives on Assessment during Long Distance Learning 1-gen-2021 Ferretti, F; Santi, G; Del Zozzo, A; Garzetti, M; Bolondi, G Ferretti_Assessmentbeliefs_2021.pdf
Learning Mathematics in an Inclusive and Open Environment. An Interdisciplinary Approach 1-gen-2021 Demo, H; Garzetti, M; Santi, G; Tarini, G Demo_openmath_2021.pdf
Learning as a critical encounter with the other: Prospective teachers conversing with the history of mathematics 1-gen-2022 Radford, L.; Santi, G. Radford Santi_2022_ZDM_Learning as a critical encounter with the other.pdf
Analysis of standardized tests and pre-service teacher education: reflections on developed teachers’ specialized knowledge 1-gen-2022 Ferretti, F.; Martignone, F.; Santi, G. Ferretti Martignone Santi_2022_CERME_GESTINV METADIDACTICAL TRANSPOSITION TEACHER TRAINING_TWG20_DEF.pdf
Interpreting difficulties in the learning of algebraic inequalities, as an emerging macrophenomenon in Large scale Assessment. 1-gen-2022 Ferretti, F.; Santi, G.; Bolondi, G. Ferretti Santi Bolondi_2022_RME_Interpreting difficulties in the learning of algebraic inequalities as an emerging macro phenomenon in Large Scale Assessment.pdf
Verso una didattica inclusiva della matematica per la scuola secondaria di primo grado 1-gen-2022 Demo, H.; Garetti, M.; Santi, G.; Tarini, G. Demo et al_2022_Integraizione scolastica e sociale_Open math.pdf
Recensione del libro: Fandiño Pinilla, M. I. (2020). Diversi aspetti che definiscono l’apprendimento e la valutazione in matematica. Pitagora. Didattica della matematica. Didattica della Matematica. Dalla ricerca alle attività d’aula 1-gen-2022 Santi, G. Santi_2022_DdM_Recensione Fandiño Pinilla_209-Articolo-1248-2-10-20220727.pdf
The interplay between theory and practice in the development of a model for inclusive mathematics education 1-gen-2022 Garzetti, M.; Santi, G.; Demo, H.; Tarini, G. Garzetti Santi et al_2022_CERME_OPEN MATH_TWG25_07_Garzetti.pdf
A dialogue between mathematics education and special education: ethics, inclusion and differentiation for all 1-gen-2022 Santi, G.; Garzetti, M.; Demo, H.; Tarini, G. Santi Garzetti et al_2022_CERME_OPEN MATH_TWG17_12_Santi.pdf
Mostra risultati da 41 a 60 di 63
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile