The evaluation of competences in intercomprehensive teaching has been the subject of great interest. So far, less attention has been paid to the assessment of the teacher's language teaching skills in a multilingual context. Following up previous studies in this field, the aim of this paper is to verify, through a selection of descriptors (REFDIC, DigCompEdu, CEFR-Companion Volume), whether the practice of online interaction also develops in participants skills related to the management of online interaction for specific purposes.

Formarsi all'intercomprensione attraverso l'interazione online. Riflessioni e strumenti per la valutazione delle competenze del docente

Celentin, Paola;Cognigni, Edith;
2023-01-01

Abstract

The evaluation of competences in intercomprehensive teaching has been the subject of great interest. So far, less attention has been paid to the assessment of the teacher's language teaching skills in a multilingual context. Following up previous studies in this field, the aim of this paper is to verify, through a selection of descriptors (REFDIC, DigCompEdu, CEFR-Companion Volume), whether the practice of online interaction also develops in participants skills related to the management of online interaction for specific purposes.
2023
Università degli Studi di Bari "Aldo Moro"
Internazionale
https://ojs.cimedoc.uniba.it/index.php/cml/article/view/1688/1492
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Celentin_Cognigni_Garbarino_Formarsi_all'intercomprensione_2023.pdf

accesso aperto

Descrizione: Articolo in rivista scientifica internazionale
Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Tutti i diritti riservati
Dimensione 652.89 kB
Formato Adobe PDF
652.89 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11393/326311
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact