The paper describes the results of an online workshop proposed to students of the course “Techniques of assessment” within the Primary Education Science degree course at University of Macerata (Italy). The initiative, managed thanks to a co-teaching approach, had the objective to focus on feedback and to deepen students’ knowledge and experience of using digital tools.
Il contributo presenta gli esiti di un seminario online promosso nell’ambito del laboratorio di “Tecniche della valutazione” del cds LM-85bis presso l’Università degli Studi di Macerata. Tale iniziativa, condotta in co-teaching, aveva l’obiettivo di rafforzare conoscenze ed esperienze degli studenti in merito al concetto di feedback e alle potenzialità dei dispositivi digitali.
Prove tecniche di futuro: un’esperienza laboratoriale per educare al feedback formativo
Fedeli, L.;Girotti, L.
2021-01-01
Abstract
The paper describes the results of an online workshop proposed to students of the course “Techniques of assessment” within the Primary Education Science degree course at University of Macerata (Italy). The initiative, managed thanks to a co-teaching approach, had the objective to focus on feedback and to deepen students’ knowledge and experience of using digital tools.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2021_Fedeli_Feedback-Formativo.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
2.61 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.61 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.