DEVICES - Developing Education in Vietnam and Cambodia enhancing Employability for Students
2024-01-01 Giannandrea, L.; Fermani, A.; Canestrari, C.; Laici, C.; Aleffi, C.; Gratani, F.; Salis, F.
EthicAI4CARE - Implementing Ethics by Design in AI: A Training Framework for the Healthcare Sector
2024-01-01 Giovanola, B.; Tiribelli, S.
Restorative Narratives - STORIES
2024-01-01 Caraceni, L.; Carotenuto, C.; Danani, C.; Nicolini, P.; Guardabassi, V.; Zanier, M. L.; Meschini, M.; Montecchiari, T.; Niro, R.; Larocca, G.; Crespi, I.; Scocco, M.; Labate, S.
Programma ERASMUS+ - Mobilità docenti per attività didattica A.A. 2023/24 - docenza (8 ore di lezione) presso l'Università di Graz /Karl-Franzens-Universität Graz (A) dal 13 al 16.5.2024 (referente dell'Istituto ospitante Prof.ssa Ursula Gärtner)
2024-01-01 Boldrer, Francesca
ACA (ATLANTE DELLE CASE D’AUTORE)
2023-01-01 Melosi, Laura; Cedrola, Elena; Martellini, Manuela; Sberlati, Francesco; Ritrovato, Salvatore; Ortolano, Pierluigi; Torino, Alessio; Saracco, Mauro; GEDDES DA FILICAIA, Costanza; Ripari, Edoardo; Giovannetti, Marta; Marozzi, Gioele; Curzi, Fabio; Dominioni, Valeria; Lauro, Roberto; Cesaroni, Ilaria; Gallegati, Sara; Pagnanini, Valentina; Maselli, Matteo; Mario Danese, Roberto; Lombardinilo, Andrea; Bracalente, Stefano; Volponi, Caterina
PROGETTO PNRR "Digitalizzazione, innovazione, competitività e cultura", Misura 1 “Patrimonio culturale per la prossima generazione”, Componente 3 – Cultura 4.0 (M1C3-3), Investimento 1.2: “Rimozione delle barriere fisiche e cognitive in musei, biblioteche e archivi per consentire un più ampio accesso e partecipazione alla cultura”.
2023-01-01 Di Giovanni, Elena
Vitality. Smart solutions and educational programs for anti-fragility and inclusivity. Spoke 7, WP1
2022-01-01 Di Giovanni, E.
Financing public budget from illegal economy: coherence and efficiency of interaction between taxation and criminal confiscation in for-profit and no-profit sectors
2022-01-01 Rivetti, Giuseppe; Andrea, Mondini
Progetto Vitality (CUP: D83C22000710005), presentato nell’ambito dell’Avviso MUR - D.D. n. 3277/2021 - Ecosistemi dell’Innovazione - PNRR - Missione 4 Istruzione e Ricerca - Componente 2 Dalla ricerca all'impresa - Investimento 1.5, finanziato dall'Unione Europea - Next Generation EU. Spoke 1 “MEGALITHIC: MEthods and technoloGies enhAncing Local specIalization sTrategies in Health, Industry and Cybersecurity” (Spoke leader: Università degli Studi dell’Aquila), di cui l’Università di Macerata è spoke member.
2022-01-01 Tripodi, ANDREA FRANCESCO
ArchaeoPills. FACE TO FACE WITH PRACTICAL ARCHAEOLOGICAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION
2023-01-01 Baratta, Giulia
Red GERIDE 2.0: Red internacional entre centros de investigación para el estudio comparado desde una perspectiva multidisciplinaria de las políticas públicas de gestión del riesgo de desastres
2023-01-01 Mecca, G
Vitality. Dissemination (WP5) spoke 7
2022-01-01 Piccinini, Jessica
ERUA2: European Reform University Alliance 2
2023-01-01 Piccinini, J; Barbisan, B
Innovation, digitalisation and sustainability for the diffused economy in Central Italy
2022-01-01 Taddei, A.
“ARCHAEOlogical DIGITal paths for an inclusive and sustainable tourism – ARCHAEODIGIT”
2023-01-01 Perna, R.
"Economia política da incerteza: reflexões sobre crise, plano, risco e ciclos do entre-guerras aos desafios contemporáneos”, Projeto de Pesquisa Chamada Nº 10/2023, CNPq (National Council for Scientific and Technological Development) Brazil
2023-01-01 Lampa, R.; Mendes Cunha, A.; Hagemann, H.; Masini, F.; Caldari, K.; Sember, F.; Bee, M.; Patel, K.; Boianovski, M.
Vitality. Smart solutions and educational programs for anti-fragility and inclusivity, spoke 7
2022-01-01 Dragoni, P.; Bongelli, R.; Colella, S.
Changes – Cultural Heritage Active Innovation for Sustainable Society
2022-01-01 Dragoni, P.; Perna, R.
H2L2 - How to learn languages: Co-constructing Language Learning Strategies in Adult Literacy
2022-01-01 Cognigni, E.
PRO-GENDERING - PROmoting Gender mainstrEaming iN acaDemia through thE enhancement of gender equalIty and iNclusion in hiGher education
2023-01-01 Crespi, Isabella; Mattucci, Natascia
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 11 PROGETTI517
Data di pubblicazione
- In corso di stampa1
- 2020 - 202487
- 2010 - 2019389
- 2000 - 200938
- 1992 - 19992
Editore
- eum1
Settore disciplinare
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...10
- Settore L-LIN/12 - Lingua e Tradu...9
- Settore L-FIL-LET/04 - Lingua e L...6
- Settore L-FIL-LET/05 - Filologia ...5
- Settore M-FIL/03 - Filosofia Morale4
- Settore M-PED/03 - Didattica e Pe...4
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...4
- Settore SPS/08 - Sociologia dei P...4
- Settore L-ANT/02 - Storia Greca3
- Settore L-ANT/07 - Archeologia Cl...3
Keyword
- education11
- History of education9
- ICT9
- Cultural Heritage8
- Europe8
- employability6
- gender studies6
- China5
- Governance5
- storia dell'educazione5
Lingua
- ita1
- por1
Accesso al fulltext
- no fulltext441
- restricted59
- open17