GRATANI, FRANCESCA Statistiche

GRATANI, FRANCESCA  

Dipartimento di Scienze della formazione, dei beni culturali e del turismo  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.024 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Assessment as learning. Transforming practices with secondary school teachers 1-gen-2021 Rossi, Pier Giuseppe; Giannandrea, Lorella; Gratani, Francesca; Laici, Chiara; Tarantino, Andrea; Paviotti, Gigliola Rossi_et_al_Assessment_as_Learning_ICERI_2021.pdf
Educational Robotics for Inclusive Design 1-gen-2022 Gratani, Francesca; Giannandrea, Lorella; Renieri, Alessandra Gratani_Robotics-Inclusive-Design_2022.pdf
Enactive approaches for the teachers’ professional development 1-gen-2020 Giannandrea, L.; Gratani, F. Embodiment_&_School_Gomez_Paloma-2.pdf
Formazione dei docenti e cura della propria crescita professionale. L'ePortfolio nella formazione iniziale, nell’anno di prova, nella formazione in servizio 1-gen-2022 Rossi, P. G.; Giannandrea, L.; Gratani, F. Rossi_Giannandrea_Gratani_form_doc_crescita_prof_2022.pdf
Fostering self-regulation and motivation using an assessment as a learning approach: the FRAVAL project 1-gen-2023 Gratani, F.; Giannandrea, L.; Laici, C. GRATANI_FOSTERING-SELF-REGULATION-MOTIVATION_2023.pdf
Fostering Students’ Problem-Solving Skills Through Educational Robotics in Primary School 1-gen-2021 Gratani, Francesca; Giannandrea, Lorella; Renieri, Alessandra; Annessi, Martina -
Inclusive designing through Educational Robotics. A training course for pre-service support teachers 1-gen-2021 Gratani, F.; Giannandrea, L.; Renieri, A. ATEE_2020_21_Florence_BoA.pdf
La Maker Education: creare artefatti socialmente utili 1-gen-2024 Gratani, F.; Seitamaa-Hakkarainen, P. Gratani_Maker-Education_2024.pdf
LEARNING THROUGH PRACTICE: INTEGRATING THE MAKER APPROACH INTO PRIMARY SCHOOL CURRICULUM 1-gen-2021 Gratani, Francesca; Giannandrea, Lorella -
Nuove modalità di valutazione per migliorare la relazione in classe 1-gen-2023 Rossi, P. G.; Giannandrea, L.; Laici, C.; Pentucci, M.; Gratani, F.; Capolla, L. M. Rossi_nuove-modalita-valutazione_2023.pdf
Personalized Feedback in University Contexts: Exploring the Potential of AI-BasedTechniques 1-gen-2024 Gratani, F.; Screpanti, L.; Giannandrea, L.; Scaradozzi, D.; Capolla, L. M. Gratani_Personalized-Feedback-AI_2024.pdf
The FRAVAL Project 1-gen-2024 Gratani, Francesca; Capolla, Lorenza Maria; Giannandrea, Lorella; Rossi, Pier Giuseppe Gratani_Fraval-Project-assessment_2024.pdf
THE IMPACT OF A TEACHER TRAINING ONLINE COURSE ON EDUCATIONAL ROBOTICS 1-gen-2021 Gratani, Francesca; Giannandrea, Lorella; Renieri, Alessandra -
What relationship between designing and regulating in times of emergency? 1-gen-2023 Capolla, Lorenza Maria; Gratani, Francesca; Pentucci, Maila; Giannandrea, Lorella; Rossi, Pier Giuseppe Capolla_Designing-regulating-emergency_2023.pdf
“Experience” on the screen. An online training course on Educational Robotics for pre-service teachers 1-gen-2021 Renieri, A.; Gratani, F.; Giannandrea, L. BOA_HELMETO2021_ISBN.pdf
“Experience” on the Screen. Training Pre-service Teachers on Educational Robotics 1-gen-2022 Gratani, Francesca; Giannandrea, Lorella; Renieri, Alessandra -