Sfoglia per Rivista HISTORY OF EDUCATION
Mostra risultati da 15 a 34 di 44
Leafing primers and readings books. Recent trends in the history of school books in Russia
2012-01-01 Caroli, Dorena
Lesen lernen… mehrsprachig! Fibeln und lesebücher aus Europa und Amerika. Katalog zur Ausstellung der Arbeitsgruppe Fibeln (Reading Primers Special Interest Group) der Internationalen Gesellschaft fur historische und systematische Schulbuchforschung im Rahmen der Tagung “Mehrsprachigkeit und Schulbuch” vom 22. bis 24.9.2011 an der Freien Universität Bozen in Brixen/Bressanone. Hrrg. Gert Geissler, Wendelin Sroka, Joanna Wojdon, Gesamtleitung und Redaktion Wendelin Sroka, Bonn/Essen im Selbstverlag, 2011, pp. 86.
2012-01-01 Caroli, Dorena
L’evoluzione della rappresentazione di Giovanni Cena nella memoria pubblica (1918-1927)
2022-01-01 Minuto, V.
Mariela Colin, “Les enfants de Mussolini”. Littérature, livres, lectures d’enfance et de jeunesse sous le fascisme. De la Grande Guerre à la chute du régime. Avec un contribution de Pompeo Vagliani “Les illustrateurs du Ventennio”, Caen, Presses Universitaires de Caen, 2010, pp. 389.
2012-01-01 Caroli, Dorena
Memoria scolastica ed educativa: questioni metodologiche, buone pratiche ed esperienze digitali. A proposito del terzo seminario nazionale PRIN (Firenze, 17 settembre 2020)
2021-01-01 Paciaroni, L.
«Mezzi di educazione di massa». Nuove fonti e nuove prospettive di ricerca per una «storia materiale della scuola» tra XIX e XX secolo
2011-01-01 Meda, Juri
Moulding the peasant masses to make our Italy into a Nation: Ottavio Gigli and the National Association for the Founding of Rural Infant Schools, from the struggle against illiteracy to nation-building (1866-1873): part two
2014-01-01 Ascenzi, Anna; Sani, Roberto
«Moulding the peasant masses to make our Italy into a Nation». Ottavio Gigli and the National Association for the Founding of Rural Infant Schools, from the struggle against illiteracy to nation-building (1866-1873). Part One
2013-01-01 Sani, Roberto; Ascenzi, Anna
«Moulding the peasant masses to make our Italy into a Nation». Ottavio Gigli and the National Association for the Founding of Rural Infant Schools, from the struggle against illiteracy to nationbuilding (1866-1873). Part One
2013-01-01 Ascenzi, Anna; Sani, Roberto
New insights into the history of child rearing within Russian and Soviet families (1890-1940)
2013-01-01 Caroli, Dorena
Paolo Alfieri (ed.), Immagini dei nostri maestri. Memorie di scuola nel cinema e nella televisione dell’Italia repubblicana
2021-01-01 Paciaroni, Lucia
The past and the present: a historical outline of Polish research into translations of children’s and young adult literature
2020-01-01 Ascenzi, A.; Biernacka-Licznar, K.
The past and the present: a historical outline of Polish research into translations of children’s and young adult literature. Introduction
2020-01-01 Ascenzi, A.; Biernacka-Licznar, K
Per insegnarci con l'opere et con le parole la scienza della vera salute. Le scuole della dottrina cristiana di Verona al tempo di Agostino Valier
2012-01-01 Patrizi, Elisabetta
Presentazione ufficiale delle banche dati sulla memoria scolastica. A proposito del quinto seminario nazionale PRIN (Roma, 5 novembre 2021)
2022-01-01 Minuto, V.
Preserving the identity, building the tradition: the annual reports for the inauguration of the academic year as a source for the history of Italian universities: the case of the University of Macerata
2014-01-01 Sani, Roberto
rec. a Elisabetta Patrizi, Silvio Antoniano. Un umanista ed educatore nell'età del Rinnovamento cattolico (1540-1603), 3 voll., Eum, Macerata, 2010
2012-01-01 Lavenia, Vincenzo
Recensione al volume "Francesco Sacchini, Exhortación y Preceptiva para los maestros de las escuelas inferiores de la Compañia de Jesús, Traducción, introducción, edición y notas de Alejandro Martínez Sobrino y Javier Laspalas Pèrez, Madrid, Biblioteca de Autores Cristianos, Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017, LXX, 537 pp."
2018-01-01 Patrizi, E.
Recensione al volume: Francesco Sacchini, Sobre el provecho y los peligros de la lectura. Traducciόn, introducciόn, ediciόn y notas de Javier Laspalas y Alejandro Martínez Sobrino, Zargoza, Prensas de la Universidad de Zaragoza, 2021, LXV, 118 pp.
2021-01-01 Patrizi, E.
The representation of the cultural and natural heritage as a training tool of national consciousness in three classics of the Nineteenth century Italian school: Giannetto, Il Bel Paese and Cuore
2017-01-01 Patrizi, Elisabetta
Mostra risultati da 15 a 34 di 44
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile