The paper aims to analyse the internal effectiveness of an university educational process by means of quantile regression. In particular, the goal is to evaluate how the students features affect the outcome of the University careers taking into account that this effect can be different for students with good or bad performances.

The evaluation of university educational processes: a quantile regression approach

DAVINO, CRISTINA;
2007-01-01

Abstract

The paper aims to analyse the internal effectiveness of an university educational process by means of quantile regression. In particular, the goal is to evaluate how the students features affect the outcome of the University careers taking into account that this effect can be different for students with good or bad performances.
2007
CLUEB / Cooperativa Libraria Universitaria Editrice Balogna
Internazionale
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
QUANTILE REGRESSION FOR THE EVALUATION OF STUDENT SATISFACTION.pdf

solo utenti autorizzati

Tipologia: Documento in post-print (versione successiva alla peer review e accettata per la pubblicazione)
Licenza: DRM non definito
Dimensione 527.83 kB
Formato Adobe PDF
527.83 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11393/36901
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact