This study explores a unique equity strategic alliance in Italy’s luxury fashion sector, enabling SMEs to maintain independence while accessing vital resources. Emphasizing workforce training and collaboration, the model enhances innovation, economic performance, and competitiveness by fostering shared values, strategic planning, and a strong, formalized production network.

Crafting Excellence: HModa Group strategic support for luxury fashion SMEs

Giovannetti M.;Cedrola E.;Zanutto A.
2025-01-01

Abstract

This study explores a unique equity strategic alliance in Italy’s luxury fashion sector, enabling SMEs to maintain independence while accessing vital resources. Emphasizing workforce training and collaboration, the model enhances innovation, economic performance, and competitiveness by fostering shared values, strategic planning, and a strong, formalized production network.
2025
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
paper_771.pdf

solo utenti autorizzati

Descrizione: Crafting Excellence: HModa Group strategic support for luxury fashion SMEs
Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: DRM non definito
Dimensione 98.65 kB
Formato Adobe PDF
98.65 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11393/357712
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact