This paper is dedicated to the contemporary society and culture with a progressive perspective particularly focused on the families and the schools, in the light of the current coronavirus pandemic that has triggered new reflections and has proposed, or re-proposed, some important values. In reference to this lesson, the author writes about an educational planning that concerns these institutions. With a primary task entrusted to Italian pedagogy and training.
Il contributo indaga, ovviamente con uno sguardo in progress, la società e la cultura contemporanee sui versanti particolarmente delle famiglie e delle scuole, alla luce dell’attuale pandemia da coronavirus che ha attivato nuove riflessioni e proposto, o riproposto, taluni valori fondamentali. Nel solco di questa lezione, l’autore dà spazio a una progettazione educativa che riguarda questi istituti. Con un compito primario affidato alla pedagogia e alle didattiche italiane.
Break time as the time to choose. For an educational planning after the coronavirus
M. Corsi
2020-01-01
Abstract
This paper is dedicated to the contemporary society and culture with a progressive perspective particularly focused on the families and the schools, in the light of the current coronavirus pandemic that has triggered new reflections and has proposed, or re-proposed, some important values. In reference to this lesson, the author writes about an educational planning that concerns these institutions. With a primary task entrusted to Italian pedagogy and training.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
corsi_temposospesocoronavirus_2020.pdf
accesso aperto
Descrizione: Per una progettazione educativa dopo il coronavirus
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
DRM non definito
Dimensione
223.3 kB
Formato
Adobe PDF
|
223.3 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.