The outcomes of the 1968 anti-authoritarian protest movement, which has involved education in general, require a pedagogical reflection aimed at understanding their repercussions on the formative level and asserting the usefulness of a specific educational authority based on the principle of responsibility, especially in the face of post-1968 taking root of new authoritarianisms that atrophy the design desire of young people.
Gli esiti della contestazione antiautoritaria del Sessantotto, che ha investito l’educazione in generale, necessitano di una riflessione pedagogica diretta a comprendere le loro ricadute sul piano formativo e a rivendicare l’utilità di una precisa autorità educativa basata sul principio di responsabilità, specialmente a fronte del radicarsi post-1968 di nuovi autoritarismi che atrofizzano il desiderio progettuale dei giovani.
L'eredità del Sessantotto e la necessità di una riflessione pedagogica su antiautoritarismo e autorità educativa
d'Aniello, Fabrizio
2018-01-01
Abstract
The outcomes of the 1968 anti-authoritarian protest movement, which has involved education in general, require a pedagogical reflection aimed at understanding their repercussions on the formative level and asserting the usefulness of a specific educational authority based on the principle of responsibility, especially in the face of post-1968 taking root of new authoritarianisms that atrophy the design desire of young people.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
d'Aniello_Eredità-Sessantotto-antiautoritarismo_2018.pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
1.92 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.92 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.