Il numero monografico è composto dai seguenti contributi: «Editorial» di Vera Lucia Gaspar Da Silva, Juri Meda e Gizele De Souza (pp. 9-10); «The material turn in the History of Education» di Diana Gonçalves Vidal e Wiara Alcântara (pp. 11-32); «Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom» di Martin Lawn e Ian Grosvenor (pp. 33-54); «From educational theories to school materialities: the genesis of the material history of school in Italy (1990-2020)» di Juri Meda e Simonetta Polenghi (pp. 55-77); «Material school culture in the fields and gardens1 of the history of education: a look at academic production in Brazil (2000-2020)» di Vera Lucia Gaspar da Silva e Gizele de Souza (pp. 79-104); «The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)» di Bernat Sureda Garcia e Gabriel Barceló Bauzà (pp. 105-133); «Mémoire, patrimoine et matérialité de l’école: regard sur une approche française de la culture scolaire» di Marguerite Figeac-Monthus (pp. 135-152); «History of education in Greece: towards a new material culture of education?» di Georgios Tzartzas (pp. 153-169).

The Material Turn in the History of Education (2000-2020)

Meda, J.;
2021-01-01

Abstract

Il numero monografico è composto dai seguenti contributi: «Editorial» di Vera Lucia Gaspar Da Silva, Juri Meda e Gizele De Souza (pp. 9-10); «The material turn in the History of Education» di Diana Gonçalves Vidal e Wiara Alcântara (pp. 11-32); «Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom» di Martin Lawn e Ian Grosvenor (pp. 33-54); «From educational theories to school materialities: the genesis of the material history of school in Italy (1990-2020)» di Juri Meda e Simonetta Polenghi (pp. 55-77); «Material school culture in the fields and gardens1 of the history of education: a look at academic production in Brazil (2000-2020)» di Vera Lucia Gaspar da Silva e Gizele de Souza (pp. 79-104); «The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)» di Bernat Sureda Garcia e Gabriel Barceló Bauzà (pp. 105-133); «Mémoire, patrimoine et matérialité de l’école: regard sur une approche française de la culture scolaire» di Marguerite Figeac-Monthus (pp. 135-152); «History of education in Greece: towards a new material culture of education?» di Georgios Tzartzas (pp. 153-169).
2021
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
The Material Turn in the History of Education (2000-2020).pdf

accesso aperto

Tipologia: Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza: Creative commons
Dimensione 1.99 MB
Formato Adobe PDF
1.99 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11393/289709
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact