Il numero monografico è composto dai seguenti contributi: «Editorial» di Vera Lucia Gaspar Da Silva, Juri Meda e Gizele De Souza (pp. 9-10); «The material turn in the History of Education» di Diana Gonçalves Vidal e Wiara Alcântara (pp. 11-32); «Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom» di Martin Lawn e Ian Grosvenor (pp. 33-54); «From educational theories to school materialities: the genesis of the material history of school in Italy (1990-2020)» di Juri Meda e Simonetta Polenghi (pp. 55-77); «Material school culture in the fields and gardens1 of the history of education: a look at academic production in Brazil (2000-2020)» di Vera Lucia Gaspar da Silva e Gizele de Souza (pp. 79-104); «The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)» di Bernat Sureda Garcia e Gabriel Barceló Bauzà (pp. 105-133); «Mémoire, patrimoine et matérialité de l’école: regard sur une approche française de la culture scolaire» di Marguerite Figeac-Monthus (pp. 135-152); «History of education in Greece: towards a new material culture of education?» di Georgios Tzartzas (pp. 153-169).
The Material Turn in the History of Education (2000-2020)
Meda, J.;
2021-01-01
Abstract
Il numero monografico è composto dai seguenti contributi: «Editorial» di Vera Lucia Gaspar Da Silva, Juri Meda e Gizele De Souza (pp. 9-10); «The material turn in the History of Education» di Diana Gonçalves Vidal e Wiara Alcântara (pp. 11-32); «Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom» di Martin Lawn e Ian Grosvenor (pp. 33-54); «From educational theories to school materialities: the genesis of the material history of school in Italy (1990-2020)» di Juri Meda e Simonetta Polenghi (pp. 55-77); «Material school culture in the fields and gardens1 of the history of education: a look at academic production in Brazil (2000-2020)» di Vera Lucia Gaspar da Silva e Gizele de Souza (pp. 79-104); «The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)» di Bernat Sureda Garcia e Gabriel Barceló Bauzà (pp. 105-133); «Mémoire, patrimoine et matérialité de l’école: regard sur une approche française de la culture scolaire» di Marguerite Figeac-Monthus (pp. 135-152); «History of education in Greece: towards a new material culture of education?» di Georgios Tzartzas (pp. 153-169).File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
The Material Turn in the History of Education (2000-2020).pdf
accesso aperto
Tipologia:
Versione editoriale (versione pubblicata con il layout dell'editore)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
1.99 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.99 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.