GUARDABASSI, VERONICA Statistiche

GUARDABASSI, VERONICA  

Dipartimento di Studi umanistici - lingue, mediazione, storia, lettere, filosofia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 25 (tempo di esecuzione: 0.04 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
ADOLESCENCE AND CYBERBULLYING: A RESTORATIVE APPROACH 1-gen-2024 Guardabassi, V.; Nicolini, P. INTED2024 Guardabassi Nicolini-1.pdf
Adolescenza, cyberbullismo e approcci riparativi 1-gen-2023 Guardabassi, V.; Nicolini, P. 6_NICOLINI-GUARDABASSI-1.pdf
Children’s sense of reality: The development of orbitofrontal reality filtering 1-gen-2017 Liverani, M. C.; Manuel, A. L.; Nahum, L.; Guardabassi, V.; Tomasetto, C.; Schnider, A. 2_GV_Children’s sense of reality.pdf
CYBERBULLY BOY: MAIN CHARACTERISTICS FROM ADOLESCENTS' POINT OF VIEW 1-gen-2024 Nicolini, P.; Guardabassi, V.; Maranesi, A.; Cirilli, E.; Smargiassi, B. MARANESINICOLINIEDULEARN2024.pdf
Does weight stigma reduce working memory? Evidence of stereotype threat susceptibility in adults with obesity 1-gen-2018 Guardabassi, V.; Tomasetto, C. Does weight stigma reduce working memory.pdf
Esperienze di giustizia riparativa, la mediazione penale minorile. Best practices e prospettive 1-gen-2023 Bosco, Valeria; Caraceni, Lina; Cesari, Claudia; Cingolani, Mariano; Donzelli, Romolo; Fermani, Alessandra; Guardabassi, Veronica; Montecchiari, Tiziana; Nicolini, Paola; Raiteri, Monica Caraceni_Esperienze di giustizia.pdf
Evaluating interventions with victims of intimate partner violence: a community psychology approach 1-gen-2021 Albanesi, C.; Tomasetto, C.; Guardabassi, V. Albanesi_Evaluating interventions with victims_2021.pdf
FROM FACE-TO-FACE TO SCREEN-TO-SCREEN. ONLINE INTERACTIVE GAME-ACTIVITIES TO PROMOTE STUDENT WELLBEING 1-gen-2024 Guardabassi, V.; Nicolini, P. GUARDABASSINICOLINIEDULEARN2024.pdf
Giochi da tavolo e promozione del benessere nelle persone anziane 1-gen-2024 Guardabassi, V.; Cirilli, E.; Di Massimo, M.; Manoni, E.; Maranesi, A.; Nicolini, P. Guardabassi_Giochi da tavolo e promozione del benessere nelle persone anziane.pdf
Gioco, ciclo di vita e ben-essere 1-gen-2022 Guardabassi, V.; Cirilli, E.; Nicolini, P. Guardabassi_Gioco ciclo di vita e ben-essere_2022.pdf
How is weight stigma related to children’s health-related quality of life? A model comparison approach 1-gen-2018 Guardabassi, V.; Mirisola, A.; Tomasetto, C. How is weight stigma related to children’s health-related quality.pdf
Il progetto Safina - Vitality e la formazione 1-gen-2024 Colella, S.; Guardabassi, V.; Aleffi, C.; Taddei, A.; Nicolini, P. for safina - Formazione.pdf
L'autore e l'autrice di episodi di cyberbullismo: il punto di vista in adolescenza 1-gen-2024 Guardabassi, Veronica; Cirilli, Elisa; Maranesi, Alessandro; Nicolini, Paola Guardabassi_L_autore e l_autrice di episodi di cyberbullismo.pdf
La impari imparità. Non solo vittime. L’identikit della cyberbulla nella rappresentazione di giovani 1-gen-2022 Nicolini, P.; Cirilli, E.; Guardabassi, V. Nicolini_La impari parità_2022.pdf
Longitudinal relations between parents’ math anxiety and children’s mathematical development from age 3 to 8 1-gen-2023 Tomasetto, C.; Passolunghi, M. C.; De Vita, C.; Guardabassi, V. Tomasetto_Longitudinal relations parents math anxiety children mathematical development_2023.pdf
Math anxiety interferes with learning novel mathematics contents in early elementary school 1-gen-2021 Tomasetto, C.; Morsanyi, K.; Guardabassi, V.; O'Connor, P. A. Tomasetto_Math Anxiety Interferes With Learning_2020.pdf
Restorative Narratives - STORIES 1-gen-2024 Caraceni, L.; Carotenuto, C.; Danani, C.; Nicolini, P.; Guardabassi, V.; Zanier, M. L.; Meschini, M.; Montecchiari, T.; Niro, R.; Larocca, G.; Crespi, I.; Scocco, M.; Labate, S. -
Ridurre il pregiudizio sulle persone con DSA attraverso il contatto intergruppi immaginato 1-gen-2023 Guardabassi, V; Tomasetto, C. Guardabassi_PregiudiziDSAContattoIntergruppiImmaginato_2023.pdf
Smart solutions and educational programs for anti-fragility and inclusion (Safina) 1-gen-2022 Antolini, Simona; Ascenzi, Anna; Bertolazzi, Alessia; Bianchi, Angela; Biasin, Massimo; Bongelli, Ramona; Busilacchi, Gianluca; Calzolaio, Ermanno; Calzolaio, Simone; Canavesi, Guido; Caraceni, Lina; Carotenuto, Carla; Cedrola, Elena; Chiusaroli, Francesca; Cingolani, Mariano; Cognigni, Edith; Colella, Silvana; Contigiani, Ninfa; Coppier, Raffella; Crespi, Isabella; Cutrini, Eleonora; Danani, Carla; DEL BIANCO, Noemi; Deluigi, Rosita; DI GIOVANNI, Elena; Dragoni, Patrizia; Feliciati, Pierluigi; Fidanza, Barbara; Frontoni, Emanuele; Giacomini, Emanuela; Giaconi, Catia; Giannandrea, Lorella; GOMEZ PALOMA, Filippo; Laici, Chiara; Lambertini, Roberto; Lattanzi, Pamela; Marinelli, Nicoletta; MARONGIU BUONAIUTI, Fabrizio; Michetti, Elisabetta; Minervini, LEO FULVIO; Montecchiari, Tiziana; Nicolini, Paola; Pacifico, Antonio; Paolanti, Marina; Perna, Roberto; Piccinini, Jessica; Pigliapoco, Stefano; Pollastrelli, Stefano; Quaranta, ANNA GRAZIA; Sernani, Paolo; Severini, Francesca; Socci, Claudio; Stara, Flavia; Taddei, Arianna; Tavoletti, Ernesto; Vagni, Laura; Aleffi, Chiara; Baldi, MAURO MARIA; Berrettini, Alessandro; Fabiani, Michele; Guarascio, Carmela; Guardabassi, Veronica; Mariani, Serena; Sofritti, Federico; Vesce, MARIA CAROLINA -
The Early Elementary School Abbreviated Math Anxiety Scale (the EES-AMAS): A New Adapted Version of the AMAS to Measure Math Anxiety in Young Children 1-gen-2020 Primi, C.; Donati, M. A.; Izzo, V. A.; Guardabassi, V.; O'Connor, P. A.; Tomasetto, C.; Morsanyi, K. Primi_The early elementary school AMAS_2020.pdf