Financing public budget from illegal economy: coherence and efficiency of interaction between taxation and criminal confiscation in for-profit and no-profit sectors
2022-01-01 Rivetti, Giuseppe; Andrea, Mondini
Progetto Vitality (CUP: D83C22000710005), presentato nell’ambito dell’Avviso MUR - D.D. n. 3277/2021 - Ecosistemi dell’Innovazione - PNRR - Missione 4 Istruzione e Ricerca - Componente 2 Dalla ricerca all'impresa - Investimento 1.5, finanziato dall'Unione Europea - Next Generation EU. Spoke 1 “MEGALITHIC: MEthods and technoloGies enhAncing Local specIalization sTrategies in Health, Industry and Cybersecurity” (Spoke leader: Università degli Studi dell’Aquila), di cui l’Università di Macerata è spoke member.
2022-01-01 Tripodi, ANDREA FRANCESCO
ArchaeoPills. FACE TO FACE WITH PRACTICAL ARCHAEOLOGICAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION
2023-01-01 Baratta, Giulia
Red GERIDE 2.0: Red internacional entre centros de investigación para el estudio comparado desde una perspectiva multidisciplinaria de las políticas públicas de gestión del riesgo de desastres
2023-01-01 Mecca, G
Vitality. Dissemination (WP5) spoke 7
2022-01-01 Piccinini, Jessica
ERUA2: European Reform University Alliance 2
2023-01-01 Piccinini, J; Barbisan, B
Innovation, digitalisation and sustainability for the diffused economy in Central Italy
2022-01-01 Taddei, A.
“ARCHAEOlogical DIGITal paths for an inclusive and sustainable tourism – ARCHAEODIGIT”
2023-01-01 Perna, R.
"Economia política da incerteza: reflexões sobre crise, plano, risco e ciclos do entre-guerras aos desafios contemporáneos”, Projeto de Pesquisa Chamada Nº 10/2023, CNPq (National Council for Scientific and Technological Development) Brazil
2023-01-01 Lampa, R.; Mendes Cunha, A.; Hagemann, H.; Masini, F.; Caldari, K.; Sember, F.; Bee, M.; Patel, K.; Boianovski, M.
Vitality. Smart solutions and educational programs for anti-fragility and inclusivity, spoke 7
2022-01-01 Dragoni, P.; Bongelli, R.; Colella, S.
Changes – Cultural Heritage Active Innovation for Sustainable Society
2022-01-01 Dragoni, P.; Perna, R.
H2L2 - How to learn languages: Co-constructing Language Learning Strategies in Adult Literacy
2022-01-01 Cognigni, E.
PRO-GENDERING - PROmoting Gender mainstrEaming iN acaDemia through thE enhancement of gender equalIty and iNclusion in hiGher education
2023-01-01 Crespi, Isabella; Mattucci, Natascia
REACT: Raising Engagement and Awareness against Crisis and fake news in Times of disaster
2024-01-01 Cedrola, Elena; Giovannetti, Marta; Kulaga, Barbara; Li Pomi, Grazia Giuseppina
GENERATIVET - Empowering Vocational Education and Training through Generative Intelligence
2024-01-01 Cedrola, Elena; Giovannetti, Marta; Li Pomi, Grazia Giuseppina
Digital agriculture for sustainable development - AGRITECH EU
2023-01-01 Spalletti, Stefano; Frontoni, Emanuele; Paolanti, Marina
Including Jerusalem: promoting inclusion as a unifying process for primary school children in fragmented communities of East Jerusalem
2022-01-01 Taddei, A.
Educ-IN: Educazione inclusiva e di qualità per la prima infanzia in Mozambico
2022-01-01 Taddei, A.
ERASMUS+ Programma dell’Unione Europea nei settori dell’Istruzione, della Formazione, della Gioventù e dello Sport, per il periodo 2021-2027. Mobilità docenti per attività didattica: A.A. 2019/2020 docenza presso l'Università di Innsbruck (A), Institut für Sprachen und Literaturen, Bereich Gräzistik und Latinistik (referente Prof. W. Kofler)
2017-01-01 Boldrer, Francesca
ERASMUS+ Programma dell’Unione europea nei settori dell’Istruzione, della Formazione, della Gioventù e dello Sport, per il periodo 2021-2027. Mobilità docenti per attività didattica: A.A. 2016-2017 docenza presso l'Università di Monaco (D), Abteilung für Griechische und Lateinische Philologie, Arbeitsbereich Fachdidaktik der alten Sprachen (referente Prof. M. Janka)
2017-01-01 Boldrer, Francesca
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile
Scopri
Tipologia
- 11 PROGETTI510
Data di pubblicazione
- In corso di stampa1
- 2020 - 202480
- 2010 - 2019389
- 2000 - 200938
- 1992 - 19992
Editore
- eum1
Settore disciplinare
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...9
- Settore L-LIN/12 - Lingua e Tradu...7
- Settore L-FIL-LET/04 - Lingua e L...5
- Settore L-FIL-LET/05 - Filologia ...5
- Settore SECS-P/08 - Economia e Ge...4
- Settore SPS/08 - Sociologia dei P...4
- Settore L-ANT/02 - Storia Greca3
- Settore L-ANT/07 - Archeologia Cl...3
- Settore M-PED/03 - Didattica e Pe...3
- Settore M-PED/03 - Didattica e Pe...3
Keyword
- education11
- History of education9
- ICT9
- Cultural Heritage8
- Europe8
- gender studies6
- China5
- employability5
- Governance5
- storia dell'educazione5
Lingua
- ita1
- por1
Accesso al fulltext
- no fulltext436
- restricted57
- open17